Yhdistys

Meri-Lapin eläinsuojeluyhdistys ry

Pääpaino toiminnassamme on valistustyö. Puhelinneuvontaa teemme päivittäin, eläinsuojeluneuvontapuh.nro on 044-2009 817. Teemme eläinsuojelutyötä vapaaehtoistyönä ja aina emme ole puhelimella tavoitettavissa. Jos neuvontapuhelin ei vastaa, jätä viesti yhteystietoinesi, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian!

Yritämme neuvoa ja antaa ohjeita, kun saamme ilmoituksia eläinten huonosta kohtelusta ja vasta, kun emme näin pääse tuloksiin, pyydämme virka-apua. Toimimme jokamiehenoikeudella ja jos toteamme että eläinsuojelulaki on rikottu, annamme tapauksen eläinsuojeluviranomaisten hoidettavaksi. Meri-Lapin alueella ei toimi tällä hetkellä yhtään eläinsuojeluneuvojaa.

Kauttamme kulkee vuosittain noin sata kissaa ja muutamia koiria, kaneja ym. pikkulemmikkejä. Jos eläin ei voi mennä takaisin alkuperäiseen kotiinsa, tai omistajaa ei löydy, etsimme eläimelle uuden kodin. Annamme lehti- ja radiohaastatteluja, sekä osallistumme erilaisiin kampanjoihin, jotka tukevat eläinten hyvinvointia. Toimimme avoimesti, mutta ns. matalaa profiilia noudattaen.

Kemin pieneläinhautausmaan hoito on myös vastuullamme. Takajärvellä Louhitiellä sijaitsevaan uuteen pieneläinhautausmaahan on haudattu (tammikuu 2013) jo yli 260 kissaa, koiraa ja muuta pientä lemmikkieläintä. Ole yhteydessä yhdistyksen neuvontapuhelinnumeroon (044-2009 817), jos haluat tiedustella pieneläinhautausmaasta.

Luonnonvaraisen eläinten auttamiseksi teemme yhteistyötä kunnan- ja kaupungineläinlääkäreiden kanssa. Ranuan eläinpuisto on ottanut meiltä vastaan useita erityishoitoa tarvitsevia luonnoneläimiä, ja jakanut meille arvokasta tietoa luonnonvaraisten eläinten hoidosta. Lemmikki- ja kotieläinten kohdalla lisäksi tulevat yhteistyökumppaneiksi terveystarkastaja ja poliisi. Poliisi on myös eläinsuojeluviranomainen.

Haluatko mukaan toimintaan? Tarvitsemme porukkaamme aktiivisia ihmisiä mm. kuljettamaan eläimiä, tapahtumiin esittelypöydän taakse, sijaiskodeiksi, sekä tietysti myös kenttätyöhön. Meri-Lapin eläinsuojeluyhdistyksen ohessa toimii myös Kummiryhmä, joka toimii eläinsuojeluyhdistyksen tukena varainkeruussa ja eläinsuojelutietouden jakamisessa.

Voit tehdä lahjoituksen yhdistyksen tilille FI32 5131 0020 0675 76. Varat menevät lyhentämättömänä eläinsuojelutyöhön.

Yhdistyksen eläinsuojeluneuvontapuhelin:  044-2009 817

Jaa sivu